FOLKEMØDE MED PEER-PARTNERSKABET
- vi glæder os til at møde dig!
Vi tager til Folkemødet i år for at rejse en vigtig samtale: Hvordan kan kommuner og civilsamfund sammen skabe bedre muligheder for mennesker med psykiske vanskeligheder?
Alt for mange mennesker står alene, når livet bliver svært, og svaret er ikke kun faglig støtte, eller at være blandt ligesindede i fællesskaber.
Når vi i Peer-Partnerskabet arbejder med peerbaserede fællesskaber, hvor mennesker møder andre med lignende erfaringer, er det derfor lige så vigtigt, at det der sker i grupperne, tænkes sammen med de øvrige indsatser omkring menneskers vanskeligheder og hverdagsliv.
For når mennesker skal finde vej videre i livet, er det sjældent én indsats alene, der gør forskellen. Det er ofte sammenhængen mellem støtte, fællesskab, mulighed for deltagelse og adgang til mennesker, der har betydning, og ofte på forskellige og fleksible måder.
På Folkemødet taler vi med kommuner, beslutningstagere, forskere og samarbejdspartnere om, hvordan vi kan udvikle et mere forpligtende samspil tæt på menneskers hverdagsliv. Vi håber at se dig, og at du blander dig!
Torsdag d. 11. juni kl 18-18:45
Katrine Muff går foran – en sangoplevelse der bryder ensomhed
Her finder du os:
Danchells Telt / plads A38
Fællessang- et billede på at meningsfyldte fællesskaber nedbryder ensomhed og giver mod til nye skridt.
Katrine Muff vi dele en helt særlig sang med os. Den rummer beskrivelser af ensomhedsfølelsen, et almenmenneskeligt vilkår, men også en oplevelse og virkelig der kan isolere os, så mistrivslen slår rødder og hverdagslivet smuldrer.
Kom og vær med (og syng til!)
Fredag den 12. juni kl 18 – 18:45
Paneldebat: Kender vi ikke hinanden godt nok?
Her finder du os:
Kæmpestrandens Debattelt / plads J6
De fleste ønsker samarbejde mellem kommune og civilsamfund, men det er ikke enkelt. Kommuner skal omsætte nationale ambitioner til konkrete indsatser, mens civilsamfundet rummer frivillige ressourcer, erfaring og nærvær – men hvordan lykkes vi sammen?
Debatten på hvordan psykisk sårbare borgere, der kæmper med næste skridt i hverdagen, få adgang til den støtte de har brug for.
Lørdag den 13. juni kl. 14-14:45
Paneldebat: Psykisk sårbarhed: Løsningerne findes – hvordan giver vi dem plads?
Her finder du os:
Værestedet i Vestergade 1-3
Konstante prioriteringer og stramme budgetter er kommunal hverdag. Samtidig ved vi mere end nogensinde, hvad der virker for mennesker med psykiske vanskeligheder. Peer-støtte har solid dokumentation for øget trivsel og styrket recovery, der øger handlekraften. Den kan implementeres uden øgede udgifter. Alligevel er vejen fra viden til beslutning ofte lang.
En debat for alle, der vil omsætte viden og gode intentioner til handling.

