For arbejdsgivere og kollegaer til peers, psykisk sårbare og peers:
Hvilken forskel skal peers gøre?
SINDs brugerudvalg og Peer-Partnerskabet inviterer: Peer-støtte er ved at blive en del af hverdagen i den regionale psykiatri og i en række kommuner. Hvor er vi på vej hen og hvilke udfordringer rejser det i peer-arbejdet? Webinaret henvender sig til alle der interesserer sig for peer-støtte, også som arbejdsgiver, kollega, psykisk sårbar og andre.
Der er efterhånden konsensus om, at peer-støtte kan spille en vigtig rolle i menneskers recovery. Men hvad gør peers anderledes og hvad sker der, når peers skal være en del af en indsats? Og hvad er vigtigt at holde fast i, hvis levede erfaringer skal blive ved med at spille en unik rolle i indsatserne?
I SINDs brugerudvalg er vi overbeviste om, at vejen frem er at give os – brugerne – mere indflydelse og ejerskab over den behandling og støtte vi modtager. Vi vil have retten til at fejle og retten til at lykkes. Til webinaret vil vi både gennemgå hvad peer-støtte er, hvordan man kan møde peers og hvordan peers kan være med til at give brugerne mere indflydelse på eget liv.
SINDs brugerudvalg samarbejder med Peer-Partnerskabet om webinaret for at sikre, at du får den nyeste relevante og faglige viden om peer-feltet.
Onsdag den 3. marts, kl. 16-18
Program:
16:00 | Velkomst |
16:15 | Online quiz |
16:30 | De hidtidige erfaringer med peer-støtte i Danmark |
16:50 | Pause |
17:00 | Hvornår vil vi som brugere noget andet end medarbejdere? |
17:20 | Kan det være anderledes? |
17:40 | Hvad siger peers selv & hvad er de vigtigste skridt herfra |
17:55 | Afrunding og tak for i dag |
Tilmelding
Det er gratis at deltage.
Du deltager i mødet ved at klikke på dette link eller kopiere det ind i din browser: https://bit.ly/3pi8p1z
Linket fører direkte til mødet den 3. marts.
Vi åbner rummet kl. 15:45 – så du kan logge på lidt før, hvis du lige skal tjekke teknikken.
Du kan deltage i mødet fra både din browser og hvis du har en teams konto. Du behøver ikke en konto.
Vil du gerne mindes om webinaret:
(hvis filen du downloader ikke automatisk ryger ind i din kalender, skal du åbne filen)
Sådan deltager du:
Fra kl. 15:45 onsdag den 3. marts kan du logge på webinaret med det link der står ovenfor. Når klikker på linket kan du vælge mellem:
- Bruge teams på din computer (hvis du har)
- Brug din internetbrowser.
Du behøver ikke downloade noget.
Er det korrekt forstået at det ikke kræver tilmelding til på onsdag?
I forhold til Peer og hvordan de skal bruges
Mvh
Carina Laursen
Det er helt korrekt. Eneste begrænsning er at teams kun tillader 250 i samme ‘rum’ – håber vi ses 🙂
Hej,
Måske I bør oplyse, at det kræver man har Microsoft Teams for at kunne deltage :o)
Mvh.
Iben, Medlem af SINDs Brugerudvalg
Tak for at nævne det. Som det fremgår er det ikke nødvendigt. Men hvis du kan få den opfattelse, kan andre sikkert også. Vi har derfor udvidet forklaringen lidt.
Hej, jeg har forgæves søgt at komme ind siden kl. 16, men får besked om, at jeg lukkes ind, når mødet begynder…
Heldigvis får du en chance mere – det er i morgen, onsdag den 3. marts vi holder webinaret. Håber vi ses 🙂